Varmt välkommen till det andra poddavsnittet!

Avsnitt 2 – Kom igång med NPS

 

Innehåll

Välkommen till avsnitt 2! Hur kommer man igång med sitt NPS- och kundlojalitetsarbete? Det är inte alltid helt lätt att veta hur man ska ta sig an en uppstart av ett NPS-program, men i detta avsnitt delar Johan & Dan delar med sig av sina erfarenheter från många kundlojalitetsprojekt och diskuterar modell och metod. Vi bjuder även på en fin-fin ”att-tänka-på” mall för dig som står i startgroparna. Happy listening!

Avsnitt med flopp

Lyssnaren, tillika egenföretagaren, Stefan Holm berättar om ett mindre kärt minne med en hantverkare.

Tips och råd – Underlag att ladda hem eller titta på

Att starta upp och driva ett NPS-program kan göras på många olika sätt. Viktigt i alla sammanhang är att noggrant diskutera och tänka igenom olika aspekter av programmet, dess omfattning, vilka resurser som krävs och inte minst att definiera mål och syfte med programmet. Programplanen sätter ramarna för lojalitetsarbetet.

NPS-program

NPS-program

Mall för programplan vid uppstart av NPS-program

I mallen nedan hittar du en punktlista över vad man bör tänka igenom och ha med i en NPS-programplan. Du kan ladda ner skiss över en NPS-programplan som sätter ramarna för lojalitetsarbetet.

Mall för Programplan

Vi bakom podden

MarketDirection logga

Här kan du gilla eller dela (aj) oss:
Avsnitt 2 – Kom igång med NPS