Varmt välkommen till det tredje poddavsnittet!

Avsnitt 3 – GDPR och NPS

 

Ropen skalla – GDPR till alla! 

Alla pratar GDPR och självklart också vi på Lojalitetspodden. I detta avsnitt tar vi hjälp av vår gäst, GDPR-nestorn Axel Tandberg, jurist och expert på allt som har med dataskydd, PUL och GDPR att göra. Vad är GDPR och vad innebär det för oss som arbetar med kundlojalitet och undersökningar? Vilka är de största utmaningarna och möjliga fallgroparna?

Axel reder ut begreppen och ger konkreta och handfasta råd på hur man ska tänka. Och vi bjussar också på en riktigt bra checklista som du kan använda när du ska GDPR-anpassa ditt NPS-arbete.

Dagens gäst

GDPR-juristen Axel Tandberg, Tandberg & Partners

Axel Tandberg, GDPR-expert

Avsnitt med flopp

Vad händer om man ändrar avtalsvillkor i en pensionsförsäkring utan att tydligt informera kunderna om detta? Axel ger oss en kundupplevelse-flopp.

Tips och råd – Underlag att ladda hem

Dags att bli konkret – ladda hem vår checklista för GDPR-anpassning av NPS-program och kundundersökningar här.

GDPR Checklista NPS

Behöver du hjälp av en GDPR-jurist? Kontakta Axel direkt: Till Tandberg & Partners

Vi bakom podden

MarketDirection logga

 

Tillbaka till startsidan

Här kan du gilla eller dela (aj) oss:
Avsnitt 3 – GDPR och NPS