Varmt välkommen till det första poddavsnittet!

Avsnitt 1 – Om podden och NPS


Innehåll

Varför ska man lyssna på en podd om kundlojalitet och NPS? Ja, det får du förstås reda på genom att lyssna! I detta premiäravsnitt av lojalitetspodden berättar Johan Laudon och Dan Haneklint om tankarna bakom podderiet. I avsnittet får du även en introduktion till Net Promoter Score-metoden, bakgrunden och forskningen som lett fram till denna allt mer populära metod för att mäta, analysera och utveckla kundlojalitet.

Avsnitt med flipp

Lyssnaren, tillika NPS-konsulten, Pernilla Brouzell berättar om ett minnesvärt restaurangbesök.

Tips och råd – Underlag att ladda hem eller titta på

Vi på MarketDirection har tagit fram en online-utbildning som går igenom grunderna och hur man arbetar praktiskt med NPS-metoden – för att öka kundinsikten, kundlojaliteten och tillväxten.

Att involvera och engagera medarbetarna i lojalitetsarbetet är A och O, annars sker det inte någon förändring, förbättring eller utveckling. När den enskilde medarbetaren får insikt i hur denne bidrar till kundupplevelsen och att denne är en del av lojalitetsarbetet är det lättare att skapa en kundfokuserad företagskultur. En utbildning göra att man snabbare kommer igång och får samma grund att utgå ifrån.

Vårt tips detta avsnitt är att tidigt och löpande i lojalitetsarbetet utbilda medarbetarna i innebörden och omfattningen av lojalitetsarbetet för att öka insikten om vart företaget vill nå och hur man når dit med hjälp av NPS-metoden.

Grundutbildning om ”Att växa med kundlojalitet – genom NPS-metoden”

 

Vi bakom podden

MarketDirection logga

Här kan du gilla eller dela (aj) oss:
Avsnitt 1 – Om podden och NPS