Varmt välkommen till det sjätte poddavsnittet!

Avsnitt 6 – Säljmötets påverkan på kundlojalitet

För att få lojala kunder krävs inte bara en hög kvalitet på de produkter och tjänster som erbjuds, utan även starka kundupplevelser i de kontakter ett företag/organisation har med sina kunder. Olika kundmöten har också olika stark påverkan på kundlojalitet. Vilka som har störst påverkan varierar beroende på verksamhet, men personliga möten har ofta mycket stor betydelse. Kontakten med säljare är ett område som har stor påverkan på kundlojaliteten.

Det är av den anledningen som vi har bjudit in Tomas Wesander från Multipipe för att diskutera försäljning och kundlojalitet. Multipipe hjälper företag att utveckla sina säljare genom utbildningar och coaching. Tomas driver också en podd som du hittar på stjärnsäljarpodden.se

I avsnittet berättar Tomas om vad som krävs för att bli en stjärnsäljare och vi diskuterar hur det är möjligt för säljchefer att coacha sina säljare genom att göra kundutvärderingar efter genomförda möten. Att få löpande feedback på kundmöten ökar möjligheten till affärer. Ökad lojalitet får man på köpet.

Dagens gäst

Tomas Wesander, VD på Multipipe och ansvarig för Stjärnsäljarpodden

Tomas Andersson

Avsnitt med flopp/flipp

Tomas berättar om en Flipp han var med om för något år sedan. Ett möte med en stjärnsäljare i en klädbutik i London som bjöd på Cava och lyckades vända ett ointresse till flera inköp. En oanvänd basker hänger fortfarande på hatthyllan. Men upplevelsen av mötet kommer han väl ihåg och refererar ofta till. Tomas är ambassadör helt enkelt!

Tips och råd

Hur skapar man ett effektivt system för utvärderingar av säljmöten?
Ta del av våra tips och ett förslag på vanliga frågor kring säljutvärderingen.

Infoblad Säljmöte kopplat till lojalitet

 

Vi bakom podden

MarketDirection logga

 

Tillbaka till startsidan

Avsnitt 6 – Säljmötets påverkan på kundlojalitet