Varmt välkommen till det 17:e poddavsnittet! 

Avsnitt 17 – Engagera medarbetarna i NPS-arbetet

Nu är tiden inne för ett nytt avsnitt av Lojalitetspodden. Denna gång får du tips och inspiration inom ett område som vi har sett kan vara lite utmanande med NPS-programmet – hur man skapar internt engagemang bland medarbetarna i sitt kundlojalitetsarbete.

VARFÖR är medarbetarengagemanget så viktigt för lojalitetsarbetet och HUR gör man för att få med sig medarbetarna? Engagerade medarbetare är en nyckelfaktor för att lojalitetsprogrammet ska bli framgångsrikt. Taggade och glada medarbetare levererar bättre kundupplevelser vilket i sin tur ger fler lojala kunder. Fler lojala kunder ger ökad tillväxt. Så för ett framgångsrikt NPS-program spelar den enskilde medarbetarens engagemang en stor roll. Det hänger liksom ihop.

Vi har haft en del event där vi pratat kring detta men med tanke på att området är viktigt och relativt brett kommer vi fortsätta att löpande ta upp olika inslag med exempel på lösningar och tankegångar. Denna gång delar Johan och Dan med sig av 20 minuter lättsmälta, billiga och dyra tips och idéer på sitt alldeles egna sätt. 

Riktigt god lyssning!

 

Vi bakom podden

 

MarketDirection logotype

Tillbaka till startsidan

 

Avsnitt 17 – Lojalitetspodden – Engagera medarbetarna i NPS-arbetet