Varmt välkommen till det 15:e poddavsnittet! 

Avsnitt 15 – Close the loop – centralt inom NPS

 

Vad har hänt? Hur kan jag hjälpa dig? 

Att arbeta med direktåterkoppling, Close the loop, mot kunder som besvarat en undersökning är en av de verkligt centrala delarna inom NPS och något som verkligen skiljer metoden från andra.

I detta avsnitt av Lojalitetspodden grottar vi ner oss i just detta och ger våra bästa tips för ett effektivt återkopplingsarbete. Vad ska man tänka på? Vad tycker kunderna? Vilka verktyg och processer behövs för ett effektivt arbete och hur skapar man en både lyssnande och lärande organisation?

 

Close the loop avsnitt 15

Close the loop-dialogen gör att det går att få djupare förståelse för varför kunden tycker som den gör. Det kanske finns något annat som ligger bakom missnöjet än vad som faktiskt kommit fram i undersökningssvaren.

Genom att ta reda på vad missnöjet verkligen beror på och fråga hur man kan hjälpa till finns en stor möjlighet att vända en kund som kan ha haft en negativ upplevelse till att bli positivt inställd.

Dialogen gör det möjligt stärka och förbättra relationen till kunden. Det är viktigt att kunden får känna och veta att den är värdefull för företaget.

Hoppas det smakar!

 

Vi bakom podden

 

MarketDirection logotype

Tillbaka till startsidan

 

Här kan du gilla eller dela (aj) oss:
Avsnitt 15 – Lojalitetspodden – Close the loop