Varmt välkommen till det 13:e poddavsnittet! 

Avsnitt 13 – Lojalitetspodden – NPS inom B2B: Tips & tricks för ett framgångsrikt NPS-arbete

Funkar Net Promoter Score för företag som säljer till företag? Jajamän säger vi, ungefär hälften av våra NPS-uppdrag är just B2B-relaterade. Grundprinciperna är desamma både inom B2B och B2C, men utmaningarna lite olika och för att få full effekt av sitt NPS-program och högt internt engagemang finns en hel del saker att tänka på.

I detta avsnitt av Lojalitetspodden delar vi, Johan Laudon och Dan Haneklint från MarketDirection, med oss av våra erfarenheter från mängder av NPS-projekt från företag som säljer till företag – och bjuder på våra bästa tips och tricks för ett framgångsrikt NPS-arbete.

I avsnittet får du bland annat tips på hur man i sin kundundersökning kan identifiera dolda beslutsfattare hos sina nyckelkunder och hur man ska tänka kring bland annat anonymitet. Glad lyssning!

 

Tystnad, tagning pågår

 

Vi bakom podden

MarketDirection logotype

Tillbaka till startsidan

Här kan du gilla eller dela (aj) oss:
Avsnitt 13 – Lojalitetspodden – NPS inom B2B: Tips & tricks för ett framgångsrikt NPS-arbete